Social Icons

poniedziałek, 8 czerwca 2015

Dlaczego warto pić wodę

Hej,hej! 
A więc dzisiaj poruszę jeden z pierwszych kroków do zdrowego odżywiania czyli picie wody.
Jak pisałam wcześniej kiedyś nie piłam wody-po prostu nie miała dla mnie smaku i nie widziałam sensu aby ją pić-wolałam zastąpić napojami gazowanymi lub herbatą z dużą ilością cukru(tak wiem głupota). Kiedy zaczynałam ćwiczyć piłam tylko około szklanki do treningu. Powoli zaczynałam zamieniać wszystkie inne napoje na wodę i teraz jestem na etapie 1,5l wody dziennie z czego jestem mega dumna!
Dlaczego powinniśmy pić wodę?
 *Woda odgrywa ogromną rolę w procesie odchudzania. Wypełnia żołądek dając uczucie sytości co pozwala nam jeść posiłki o regularnych porach i nie podjadać!
*Wspomaga pracę nerek przez co wypłukuje toksyny z organizmu
*Poprawia trawienie (nie powinniśmy pić wody do posiłku ale minimalnie 10min przed nim lub 10po )
*Dotlenia organizm przez co poprawia się nasza koncentracja,samopoczucie,dodaje nam energii niezbędnej do treningów jak i codziennego funkcjonowania
Kiedy pić wodę i w jakich ilościach ?
Ile?
Co do tego opinie są różne. Niektórzy mówią że 1l wystarczy a niektórzy że powinniśmy spożywać nawet do 5l wody DZIENNIE ! Mi moje 1,5l w zupełności wystarcza. Najlepiej obliczyć zapotrzebowanie na wodę z tego wzoru (1litr-30kg masy ciała) Ale pamiętajcie,że woda wypijana podczas treningu powinna stanowić dodatkowe ml(jeżeli wyjdzie wam 1,5l wody dziennie i załóżmy,że na siłowni wypijecie 0,5l to nie powinniście tego wliczać do tych 1,5l tylko dodać i w dni treningowe wyjdzie wam 2l)
Kiedy?
Rano najlepiej wypić szklankę ciepłej wody z cytryną co poprawi trawienie oraz doda nam energii na cały dzień.Na resztę dnia powinniśmy pić według uznania i mieć wodę zawsze przy sobie jednak pamiętajmy,że nie możemy doprowadzić do odwodnienia organizmu!
Mam nadzieję,że zaczniecie pić wodę razem ze mną. Nie musicie od razu "wlewać" w siebie 2l wody jeżeli wcześniej nie piliście nawet szklanki. Najważniejsze są małe kroczki!


Brak odpowiedniej ilości wody w organizmie sprawia, że nerki nie mogą wykonywać swojej pracy prawidłowo, a toksyny zalegają w organizmie.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/prawdy-i-mity-na-temat-picia-wody-ile-litrow-wody-powinno-sie-pic-dzie_41337.html
Brak odpowiedniej ilości wody w organizmie sprawia, że nerki nie mogą wykonywać swojej pracy prawidłowo, a toksyny zalegają w organizmie.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/prawdy-i-mity-na-temat-picia-wody-ile-litrow-wody-powinno-sie-pic-dzie_41337.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 

Sample Text

Sample Text

 
Blogger Templates